Aanvraag en opstart dossier
Een aanvraag voor een inwonende assistent bij u thuis, kan via één van de volgende kanalen
Na een aanvraag, wordt er een huisbezoek gepland voor een eerste kennismaking waarbij er nog bijkomende informatie kan gegeven worden. Er wordt een dossier opgesteld om deze 24-uurs hulp te kunnen organiseren.


Zoektocht naar uw inwonende assistent
Eens de noden van de zorgvrager gekend zijn, kan er op zoek gegaan worden naar de geschikte assistent. Afhankelijk van deze noden, kan het 1 tot 4 weken duren om de gepaste assistent te selecteren voor u.
Care-Fully streeft naar het vinden van 1 persoonlijk assistent voor 1 zorgvrager. De inwonende assistent kan dus permanent bij de zorgvrager blijven inwonen indien beide partijen dit wensen.
Plaatsing van uw inwonend assistent
Wanneer de gepaste assistent gevonden is, spreekt uw contactpersoon van Care-Fully samen met u een datum af waarop de 24-uurshulp van start kan gaan.
Uw contactpersoon brengt de gekozen assistent op de afgesproken datum tot bij uw thuis.
Care-Fully zorgt voor de administratieve ondersteuning die nodig is voor het plaatsen van uw inwonend persoonlijk assistent
Voor de aanvang van een inwonend assistent, vraagt het team van Care-Fully om de volgende zaken te voorzien voor de assistent:
- Privé kamer met een kast en een bed (incl. beddengoed)
- Internettoegang
De maaltijden die door de persoonlijk assistent benuttigd worden, dienen bekostigd te worden door de zorgvrager. Het gaat hier echter over de gewone maaltijden. Indien de assistent nog andere extra’s wenst, dient deze dit zelf te bekostigen.


Opvolging
Eens de inwonende assistent bij de zorgvrager werkt, wordt er door uw contactpersoon binnen Care-Fully een opvolgplan opgesteld. Tijdens de frequente bezoeken, krijgen zowel de zorgvrager als inwonende assistent de kans om eventuele positieve punten of werkpunten aan te kaarten.
Door deze evaluaties blijven wij steeds op de hoogte van de situatie en kan de contactpersoon van Care-Fully helpen of bijsturen indien dit nodig geacht wordt.
Indien blijkt dat ‘de klik’ er niet is voor één van beide partijen, gaat het team van Care-Fully opzoek naar een vervanger voor de huidige assistent.
De inwonende assistent heeft recht op 1 rustdag per week. Indien de zorgvrager geen opvang heeft die dag, zoekt Care-Fully samen met de zorgvrager naar een oplossing.