Aanvraag en opstart dossier
Een aanvraag voor een inwonende assistente bij u thuis, kan via één van de volgende kanalen
Een medewerker van Care-Fully neemt contact met u op en bespreekt de verschillende mogelijkheden telefonisch, via videocall of per mail.
Na uw aanvraag wordt er een huisbezoek ingepland. Voor dit huisbezoek wordt er € 250 ter plaatse afgerekend. Bij een effectieve opstart wordt dit bedrag in mindering gebracht bij de eerste facturatie.
Tijdens het huisbezoek wordt er een zo goed mogelijk beeld gevormd van de noden en behoeften van de zorgvrager om nadien de zoektocht naar de geschikte assistente te kunnen aanvangen.


Zoektocht naar uw inwonende assistente
Eens de noden van de zorgvrager gekend zijn, kan er op zoek gegaan worden naar de geschikte assistente. Afhankelijk van deze noden, kan het 1 tot 4 weken duren om de gepaste assistente te selecteren voor u.
Care-Fully streeft naar het vinden van 1 persoonlijk assistente voor 1 zorgvrager. De inwonende assistente kan dus permanent bij de zorgvrager blijven inwonen indien beide partijen dit wensen.
Plaatsing van uw inwonend assistente
Wanneer de gepaste assistente gevonden is, spreekt uw contactpersoon van Care-Fully samen met u een datum af waarop de 24-uurshulp van start kan gaan.
Afhankelijk van het gekozen dienstenpakket, wordt de organisatie van de inwonende assistente al dan niet door Care-Fully gedaan. Klik hier om onze dienstenpakketten te ontdekken.
Voor de aanvang van inwonende assistentie, vraagt het team van Care-Fully om de volgende zaken te voorzien:
- Volwaardige (privé) slaapkamer met een kast en een bed (incl. beddengoed)
- Internettoegang
De maaltijden die door de persoonlijk assistente benuttigd worden, dienen bekostigd te worden door de zorgvrager. Het gaat hier echter over de gewone maaltijden. Indien de assistent nog andere extra’s wenst, dient deze dit zelf te bekostigen.


Opvolging
De eerste maand waarin de assistente bij u komt werken, is er voor elke gekozen dienstenpakket een opvolging vanuit Care-Fully voorzien.
Na de eerste maand is er, afhankelijk van het gekozen dienstenpakket, geen opvolging, maandelijkse telefonische opvolging of maandelijkse persoonlijke opvolging. Ontdek hier onze verschillende dienstenniveaus.
Indien blijkt dat er geen ‘klik’ is voor één van beide partijen, kan het team van Care-Fully opzoek gaan naar een vervanger voor de huidige assistente indien de zorgvrager dit wenst.